Steven Bernstein i Marcin Masecki

Steven Bernstein i Marcin Masecki

oraz:

Małgorzata Bogusz (wiolonczela)
Michał Fetler
(saksofon)
Piotr Gwadera
(perkusja)
Marek Kądziela
(gitara)
Michał Rupniewski
(klarnet/skrzypce)

12 maja, godzina 21:00
Piotrkowska 17

Dwóch wybitnych przedstawicieli jazzowej awangardy reprezentujących dwa pokolenia i dwa kontynenty stworzy z wybranymi przez samych artystów muzykami łódzkimi nowy projekt muzyczny, którego koncertowa premiera będzie miała miejsce w ramach Festiwalu. Będzie to pierwsze wydarzenie z serii, która ułoży się projekt polegający na zapraszaniu do współpracy z łódzkimi muzykami najważniejszych postaci światowej muzyki nowej. W tym roku punktem wyjścia dla projektu będzie muzyka kompozytorów z Litzmannstadt Ghetto.

Steven Bernstein – trębacz/trębacz suwakowy, lider, aranżer oraz kompozytor, który żyje poza muzycznymi konwencjami. Wydał liczne uznane przez krytyków płyty, m.in. Diaspora Soul, Diaspora Blues (wraz z Sam Rivers trio) oraz Diaspora Hollywood. Większość z nich została wydana pod szyldem Tzadik Johna Zorna. Jego zespół Sex Mob koncertuje na całym świecie od roku 1995. Pisał również dla artystów takich jak Lou Reed, Rufus Wainwright, Darlene Love, Elton John, oraz Marvin Pontiac. Bernstein był reżyserem muzycznym wielu projektów Hala Willnera, włączywszy w to hołdy dla Leonarda Cohena, Doca Pomusa oraz Harolda Arlena i stworzył muzykę do filmu Roberta Altmana – Kansas City. Podczas 10 lat bycia członkiem Lounge Lizards Johna Lurie aranżował muzykę do Get Shorty, Clay Pigeons, Fishing With John i wielu innych filmów, dla telewizji oraz innych projektów Johna Lurie. Bernstein grał na trąbce z różnorodną grupą artystów, takich jak: Marianne Faithfull, Linda Ronstadt, David Murray, David Berger, Digable Planets, Sting, Medeski Martin and Wood, Courtney Love, Ryuichi Sakamoto, Don Byron oraz Mocean Worker.

Marcin Masecki – pianista, kompozytor, absolwent Berklee College of Music w Bostonie. Jedna z najbarwniejszych postaci warszawskiej sceny muzycznej. Współpracował z wieloma artystami, takimi jak m.in. Macio Moretti, Raphael Rogiński, Tomasz Stańko, Andrzej Jagodziński, Pink Freud, Waglewski/Fisz/Emade, Tomasz Pokrzywiński, Ziv Ravitz i Candelaria Saenz Valiente. Laureat wielu nagród, w tym pierwszego miejsca na Międzynarodowym Konkursie Pianistów Jazzowych w Moskwie 2005 oraz Grand Prix w Jazz Hoeilaart ’98 w Brukseli. Prowadzi okołojazzowy sekstet Profesjonalizm, jest dyrektorem pierwszej edycji WOR (Warszawskiej Orkiestry Rozrywkowej), a także członkiem międzynarodowego zespołu Paristetris. Jego najnowszy projekt to Polonezy – 10-osobowa orkiestra dęta grająca polonezy własnego autorstwa. Jego równoległą pasją jest europejska muzyka klasyczna XVIII wieku, którą prezentuje w nieortodoksyjny sposób i najczęściej w nieortodoksyjnych miejscach. W roku 2012 miała miejsce premiera jego pierwszej płyty z tego gatunku – Die Kunst der Fuge Johanna Sebastiana Bacha – zagrana na tradycyjnym fortepianie ale nagrana na dyktafon kasetowy.